Koncom roku 2022 sa naša škola zapojila do projektu VR Generation zameraného na zlepšenie finančnej gramotnosti študentov stredných škôl. Práve oni patria do tzv. Generácie Z, ktorá je technicky najbystrejšou generáciou všetkých čias. Ich nároky na štýl vzdelávania sú väčšie a neuspokoja sa s bežným spôsobom výučby, na aký bola väčšina z nás zvyknutá. Ideálnym riešením, ako túto generáciu zaujať, je preto kombinovať atraktívnu vizuálnu formu a technické prevedenie.
Vybraní žiaci absolvovali vstupný test, kde preukázali svoje počiatočné vedomosti. Projekt pokračoval neskôr interaktívnou formou. Nadácia Tatra banky v spolupráci s raperom Egom vytvorila aplikáciu, pomocou ktorej vo virtuálnej realite predstavila podrobne viaceré zákutia finančného sveta. Žiaci sa cez virtuálne okuliare preniesli napríklad do múzea dinosaurov, prípadne do luxusného Ferrari spolu s Egom. Na záver jednotlivých interaktívnych kapitol si bolo možné overiť svoje získané vedomosti v krátkom záverečnom teste. Sme veľmi radi, že sme mali možnosť sa zúčastniť takéhoto projektu a podobné aktivity uvítame určite aj v budúcnosti.
Mgr. Michal Bilic, PhD.
Comments